CARE Social Connected Intranet

Het intranet speciaal voor gemeentelijke organisaties!

Waarom het Social Connected Intranet van CARE?

  • Gebruiksvriendelijk dashboard, met algemene en gepersonaliseerde informatie
  • Samenwerken en informatie uitwisselen in groepen en projecten
  • Tijdlijn zoals op social media
  • Uitgebreide 'Wie is Wie' met Office365-koppeling
  • Multi-organisatie intranet voor samenwerkende organisaties
  • Snel je werkvoorraad zien vanuit zaaksyteem, topdesk of andere systemen
  • Kennisbank waarin je informatie van de website aanvult met interne informatie
  • Kennishouders/contactpersonen instelbaar per onderwerp
  • KCC-werkberichten delen: geen losse klappers en post-its meer nodig aan de balie
  • Medewerkers kunnen eenvoudig zelf hun profiel aanpassen en skills toevoegen
  • (Spoed)meldingen voor de hele organisatie

CARE helpt met implementatie

Er komt heel veel kijken bij de implementatie van een nieuw intranet. Welke technische koppelingen zijn bijvoorbeeld nodig? Hoe ga je om met bestaande content? En hoe zorg je dat medewerkers zich betrokken voelen?

Bij CARE ben je in goede handen. We geven je persoonlijk advies en we helpen je graag bij het opstellen van je plan. Je krijgt het gehele traject ondersteuning. Ook na lancering, want dan begint het pas! Het intranet van CARE sluit overigens naadloos aan bij onze andere technische oplossingen zoals narrowcasting, of onze websites. Heb je interesse? Laat het ons weten via sales@care.nl, of bel naar 040-2960500.

Snel, compleet en simpel. Dat is het intranet van CARE

Het Social Connected Intranet van CARE is snel, compleet en simpel! Wij combineren de juiste informatie, zodat jij meteen ziet wat belangrijk is voor jou. Het intranet koppelt al je huidige systemen en presenteert jouw informatie in één duidelijk overzicht. Zo is het niet meer weg te denken uit je dagelijkse werk.

Gebruiksvriendelijk dashboard
Het dashboard bevat vaste elementen en is verder naar wens in te richten. In je tijdlijn in het midden volg je nieuws en updates van projecten en groepen waaraan je bent verbonden. In de rechterkolom staan de widgets, die medewerkers zelf kiezen. Bijvoorbeeld vacatures, een blog, verjaardagen, de activiteitenkalender of het weerbericht.

Kennisbank met de juiste combinatie van informatie
Openbare informatie vanuit de website komt automatisch in de kennisbank. Die kun je als redacteur aanvullen met interne informatie (voor alle medewerkers of alleen voor KCC-medewerkers). Je ziet ook meteen wie kennishouders zijn en je kunt direct contact met ze opnemen. Met het Social Connected Intranet beheer je alle informatie vanaf een centrale plek. Zo versnippert kennis niet in de organisatie en blijft alles actueel.

Aangenaam en effectief samenwerken
Wil je projecten delen met de hele organisatie? Of alleen je eigen afdeling? Als projectleider kun je zelf aangeven met wie je projecten deelt. Je kunt op het intranet ook groepen aanmaken, dan kun je met je collega's over alle mogelijke onderwerpen van gedachten wisselen.

KCC-berichten delen
Het intranet heeft een speciaal onderdeel voor kortlopende werkberichten van KCC. Dus in plaats van geprinte adreslijsten, post-its en allerlei klappers met informatie. Hierbij geldt: wat vandaag belangrijk is, kan morgen alweer oud nieuws zijn. Je kunt daarom een einddatum aangeven bij je berichten. 

In één oogopslag je werkvoorraad zien
Terugbelnotities, berichten vanuit je zaaksysteem of andere meldingen: op het intranet kun je zien welke taken er in verschillende applicaties voor je klaarstaan. 
 

Gebruikersonderzoek is de grondslag voor het intranet

Voor de doorontwikkeling van websites en intranetten baseren we ons graag op feiten, we kijken naar statistieken en doen gebruikersonderzoek. Op basis daarvan maken we een intranet dat optimaal aansluit op de behoeften van de gebruikers. 

Onderzoek soorten gebruikers
Bij het ontwikkelen van het intranet onderzocht CARE samen met the Revolution de intranetbehoeftes van medewerkers bij verschillende gemeentes. Het resultaat? 4 typen medewerkers (nieuweling, informatiespons, verbindingzoeker, solist) met bijbehorende behoeftes. Op basis daarvan is onze techniek ontwikkeld, zo heeft iedereen er écht wat aan.  

Onderzoek gebruik van verschillende onderdelen intranet
In 2022 deden we opnieuw gebruikersonderzoek onder de huidige gebruikers van het Social Connected Intranet van CARE. Daaruit bleek onder andere dat medewerkers vooral naar het intranet komen voor (organisatie)nieuws en de 'Wie is wie'. Met de resultaten van dit onderzoek gaan we het intranet de komende tijd verder optimaliseren. 

Heb je vragen of wil je vrijblijvend weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem contact op
Toon het menu