Efficiënt samenwerken en altijd actuele informatie met het CARE Social Connected Intranet.
Gemeenten & Overheid
Intranet.
Gemeenten en overheidsorganisaties staan voor unieke uitdagingen op het gebied van interne communicatie en samenwerking. Dagelijks met grote hoeveelheden informatie werken, in diverse systemen en met collega’s van verschillende afdelingen. Het is dan van belang dat je informatie snel, veilig en overzichtelijk kunt delen en dat deze altijd toegankelijk en up-to-date is voor alle medewerkers.
Met het Social Connected Intranet van CARE ben je verzekerd van één overzichtelijk, centraal platform waar informatie eenvoudig vindbaar is en communicatie met collega's vlekkeloos verloopt. Ons intranet is volledig te integreren en koppelen met andere applicaties voor samenwerking zoals Microsoft 365, je zaaksysteem of Topdesk.
Voordelen voor gemeenten en overheid
- Gebruiksvriendelijk en intuïtief: ontworpen voor alle medewerkers, ongeacht hun technische achtergrond of eventuele beperking.
- Integratie Microsoft 365: onder andere ophalen van contactgegevens van medewerkers, documenten uit Sharepoint, persoonlijke Outlook-agenda's en samenwerken in groepen.
- In één oogopslag je werkvoorraad zien: koppelingen met verschillende applicaties of taken en terugbelnotities die medewerkers zelf aanmaken in het intranet.
- Multi-organisatie functionaliteit: perfect voor samenwerkende gemeenten, waarbij meerdere groepen informatie kunnen delen of juist afschermen binnen één intranet.
- Uitgebreide kennisbank met interne informatie: via een koppeling halen we informatie van de website op en deze kun je aanvullen met interne informatie (voor alle medewerkers of alleen voor bijvoorbeeld een afgeschermde groep KCC-medewerkers).
- Eenvoudige, geautomatiseerde controle van pagina's voor actuele informatie: per onderwerp is er een contactpersoon die automatisch een taak ontvangt om informatie te controleren.
- Persoonlijk dashboard: een overzicht van vaste widgets (in te stellen door de beheerders) en zelf gekozen widgets. Denk aan nieuws en updates van projecten, maar ook verjaardagen, het weerbericht of de activiteitenkalender.
- Keuzes voor hosting: als SaaS-oplossing (in de cloud) of on premise. In overleg met de IT-beheerders van jouw organisatie zorgen we er graag voor dat het intranet snel en veilig werkt.
Wij helpen jou met de implementatie
Het vinden van het ideale intranet voor jouw gemeente of overheidsorganisatie is een eerste, uitdagende stap. Eenmaal de keuze gemaakt, volgt misschien wel de grootste uitdaging: de implementatie. Welke technische koppelingen zijn bijvoorbeeld nodig? Hoe stimuleer je het gebruik van het intranet onder alle medewerkers? En hoe ga je om met bestaande content?
Bij CARE ben je in goede handen. We geven je persoonlijk advies en we helpen je graag bij het opstellen van je plan. Je krijgt bij het gehele traject ondersteuning. Ook na lancering, want dan begint het pas!
Door de gebruikers, voor de gebruikers.
Voor de doorontwikkeling van onder andere onze websites en intranetten baseren we ons graag op feiten, we kijken naar statistieken en doen gebruikersonderzoek. Op basis daarvan maken we een product dat optimaal aansluit op de behoeften van jou en je collega’s, oftewel de gebruikers.
We snappen goed met welke uitdagingen gemeenten en overheidsorganisaties te maken krijgen voor interne communicatie en samenwerking. Daarom kan het prettig zijn om met andere gemeenten te overleggen. Bijvoorbeeld tijdens de online sessies met onze intranetklanten, die wij regelmatig organiseren. Uit ervaring weten wij dat deze sessies waardevol en leerzaam zijn.
Klaar om aan de slag te gaan?
Ons intranet is een toekomstbestendige oplossing die de interne communicatie verbetert, de samenwerking stimuleert, die naadloos aansluit op Microsoft 365 en je organisatie productiever maakt. Wil je graag een persoonlijk gesprek of een vrijblijvende demo van ons intranet zodat wij jou kunnen adviseren? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.