20 november

Klantendag 2025: "Perfecte balans tussen informatie, externe sprekers en interactiviteit!"

Terugblik klantendag
"Leuk om te netwerken met bekende en nieuwe gezichten"

Donderdag 6 november was onze jaarlijkse CARE Klantendag. Dit keer samen georganiseerd in overleg met de gemeente Zaltbommel, bij restaurant De Verdraagzaamheid. De opkomst was goed, we ontvingen 25 deelnemers van 11 gemeenten. We hadden een goed gevuld programma met tussendoor ook veel ruimte om te overleggen met ‘collega’s’ van andere gemeenten. Vanuit CARE deelden Cindy en Merel de laatste ontwikkelingen en projecten, voor veel van de deelnemers zaten daar toch weer nieuwe, interessante zaken tussen. Bijvoorbeeld het projectenoverzicht met filtermogelijkheid. Vervolgens was het de beurt aan de gemeenten zelf om iets te vertellen. Nicole Floor (gemeente Zaltbommel) en Koen Pols (gemeente Land van Cuijk) vertelden wat zij doen en gaan doen op het gebied van gebruikersonderzoek. Er zaten ook nuttige tips tussen voor de andere deelnemers en het leidde ook tot discussie, onder andere over digitale toegankelijkheid.

Na een heerlijke lunch verzorgden enkele externe sprekers informatieve sessies. Het was eerst de beurt aan Eline del Prado en Tessa Gompel van Blue Billywig om iets te vertellen over hoe je digitaal toegankelijke, privacyvriendelijke video's op je website aanbiedt. Voor alle deelnemers een heel actueel onderwerp, zeker vanwege de ontwikkelingen rondom YouTube en privacy. Daarna nam Laurens van den Berg van Tolkie tijdens een interactieve sessie alle deelnemers mee in het belang van begrijpelijke taal en bijvoorbeeld het verschil tussen B1 en A2. Hij deelde ook allerlei interessante informatie over onderzoeken en gratis tools die je kunnen helpen bij het verbeteren van de toegankelijkheid van content op de website.

We verzorgden zelf de afsluiting van het middaggedeelte, met een quiz over toegankelijkheid, privacy & security en 30 jaar CARE. Onze quizmasters Eelco en Niek maakten er een leuke, maar ook leerzame sessie van. Er waren twee winnaars, die cookies ontvingen als toepasselijke prijs. Vervolgens bleven er nog wat deelnemers napraten met een drankje en een hapje.

Tijdens de klantendag staat het delen van kennis en ervaring centraal, evenals het in contact komen met 'collega's' die zich bezighouden met dezelfde thema's en ontwikkelingen. Dit was weer zeer geslaagd. En er zijn ook ideeën uitgewisseld over hoe we door het jaar heen beter met elkaar in contact kunnen blijven. Het was weer een geslaagde dag en iedereen ging met nieuwe kennis en inspiratie naar huis. Iedereen die erbij was: bedankt voor jullie komst en voor jullie inbreng! De volgende CARE Klantendag is in het voorjaar van 2026, en de gemeente Land van Cuijk heeft al aangeboden om mee te helpen bij de organisatie ervan.