Klantendag 2022: fijn om elkaar weer op locatie te ontmoeten.

Terugblik klantendag
Gezellige, zonnige, boeiende dag

Donderdag 16 juni was het eindelijk weer tijd voor een bijeenkomst met onze klanten op locatie, samen met een deel van onze klanten. Na 2 jaar online gesprekken voeren en geannuleerde events, hebben we een gezellige, boeiende en zonnige dag bij Gasterij Wasven in Eindhoven gehad.

Programma

's Ochtends hebben we iedereen bijgepraat over recent werk en nieuwe ontwikkelingen waar we mee bezig zijn, zoals nieuwe modules die interessant zijn voor gemeenten, de doorontwikkeling van Sitebox, de mogelijkheid voor een ‘werken bij’-website, de TPM-verklaring voor toegankelijkheid, nieuwe koppelingen met zaaksystemen en dat we voortaan trainingen aanbieden voor (nieuwe) webredacteurs. Ook gaven we meer inzicht in hoe de helpdesk werkt en we deelden de resultaten van het intranet-gebruikersonderzoek dat we hielden in maart-april 2022.

Veel tijd om te overleggen met elkaar

Na een heerlijke lunch op het terras was het 's middags tijd voor de aanwezigen om zelf aan de slag te gaan. De deelnemers dachten in groepjes na over stellingen die met hun werk te maken hebben en vervolgens hebben we deze in de groep besproken. Aansluitend keken we vooruit naar de invulling van toekomstige gebruikersoverleggen en als afsluiting was er een quiz via Kahoot, met onder andere vragen over CARE en de helpdesk. Tot het einde bleef het spannend, de prijs ging naar de gemeente Zaltbommel. Vervolgens was er nog genoeg ‘vrije tijd’ zodat de de deelnemers ook nog even zelf met elkaar konden overleggen en netwerken. Want dat is voor velen ook een waardevol aspect van dit soort dagen: met ‘collega's’ en experts praten over dingen waar je in je dagelijkse werkzaamheden tegenaan loopt. We kregen veel positieve reacties op deze dag. Onder andere dat het fijn is om met vakgenoten te overleggen over hoe zij met bepaalde zaken omgaan en dat het prettig is om te horen wat er allemaal speelt. 

Vooruitkijken

Met de deelnemers is vooruitgekeken naar de toekomstige invulling van de gebruikersoverleggen. Daarbij is afgesproken dat wij in het najaar 1 of 2 (online) themasessies organiseren over een onderwerp zoals de Omgevingswet of het analyseren van statistieken. De volgende fysieke klantendag is in het voorjaar van 2023. 

We bedanken nogmaals alle aanwezigen, mede dankzij jullie was het een succes!

Klantendag 2022 deelnemers aan tafel bij presentatie